Słownik

Słownik

SEM: (ang. Search Engine Marketing) czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. To wszystkie działania reklamowe związane z pojawieniem się  serwisu na jak najlepszych wynikach wyszukiwania. SEM obejmuje zarówno pozycjonowanie organiczne jak i kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google.

 

CTR: (ang. Click Through Rate)to termin określający efektywność reklamy internetowej. Jest to wyrażony w procentach stosunek ilości kliknięć w reklamę do ilości jej wyświetleń. Przyjmuje się że wysoki CTR oznacza dobre dopasowanie reklamy do konkretnej grupy odbiorców poprzez zastosowanie odpowiednich słów kluczowych, które interesują określonych odbiorców. Zbyt niski CTR najczęściej oznacza, że zastosowane słowa kluczowe nie są interesujące dla przyjętej grupy odbiorców, w związku z tym użytkownicy niechętnie klikają w reklamę.

 

CPC: (ang. Cost Per Click)oznacza sposób rozliczania płatności za reklamę na podstawie ceny za jedno kliknięcie. System reklamowy Google AdWords pozwala dokładnie określić ilość kliknięć oraz koszt pojedynczego kliknięcia.

 

Kampania tekstowa (linki sponsorowane) czyli reklama w postaci linków tekstowych wyświetlających się w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Linki sponsorowane wyświetlają się na górze lub na dole listy wyników wyszukiwania lub po jej prawej stronie. Najczęściej są one umieszczone na lekko różowym tle.

 

Kampania graficzna, czyli reklama w sieci reklamowej Google. Sieć reklamowa Google, czyli GDN (Google Display Network) składa się z tysięcy serwisów, w których możemy emitować banery reklamowe. Reklama graficzna będzie wyświetlała się osobom według klucza behawioralnego, czyli takich cech jak: miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania oraz tematyka witryn.

 

Remarketing: kampania remarketingowa w Google AdWords to najczęściej graficzna reklama wyświetlana użytkownikom, którzy już raz odwiedzili daną stronę www. Osoba która odwiedziła serwis, jednak wykonała zamierzonej akcji (nie złożyła zamówienia, nie wypełniła formularza kontaktowego, nie zapoznała się z cennikiem usług) akceptuje na swoim komputerze politykę plików Cookie serwisu. Dzięki temu możemy towarzyszyć jej podczas przeglądania innych stron i wyświetlać naszą reklamą na stronach z GDN, zachęcając do powrotu na naszą witrynę i skorzystania z oferty. Remarketing jest uważany za jedną z najskuteczniejszych form reklamy w wyszukiwarce Google oraz ogólnie w Internecie.

 

Rozszerzenia: Google AdWords bardzo precyzyjnie określa, jak mają wyglądać i jaką treść mają mieć linki sponsorowane. W niektórych sytuacjach umożliwia jednak dodanie do linku rozszerzeń w postaci numeru telefonu kontaktowego lub adresu oddziału.

 

SEO (ang. Search Engine Optimization): to działania mające na celu promocję strony www w wyszukiwarkach internetowych. Na SEO składają się zazwyczaj działania optymalizacyjne w samym serwisie oraz działania związane z jego promocją. Celem optymalizacji pod kątem SEO jest poprawienie widoczności strony i usunięcie błędów, które uniemożliwiają poprawne indeksowanie serwisu. Działania promocyjne mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony na liście wyników wyszukiwania w odpowiedzi na określone słowa kluczowe.

 

Organiczne wyniki wyszukiwania: po wpisaniu w wyszukiwarce danej frazy użytkownik otrzymuje listę z wynikami wyszukiwania. Na liście znajdują się wyniki płatne (linki sponsorowane) oraz organiczne (inaczej naturalne) wyniki wyszukiwania. W naturalnych wynikach wyszukiwania znajdują się strony, które zgodnie z aktualnym algorytmem Google najbardziej odpowiadają wpisanemu zapytaniu.